Ongeval - Wandelclub Tornado vzw

WELKOM
Wandelclub Tornado vzw 4027

Ongeval

Vanaf 01 januari 2022 is de verzekeraar Ethias.
Alle ongevallen vanaf 01 januari 2022 worden opgevolgd door Ethias. Alle aangiftes moeten digitaal gebeuren.

Wat te doen bij een georganiseerde wandeling door een wandelclub :
1. De organiserende club geeft enkel nog een medisch attest af aan het slachtoffer.
2. Het slachtoffer neemt contact op met de eigen club en vraagt aan hen het digitale ongevalsformulier of gaat naar www.wandelsportvlaanderen.be
3. De eigen club mailt het pdf document door naar het lid of het slachtoffer download het formulier via de website van de wandelfederatie.
4. Dit formulier is een dynamische pdf die digitaal MOET ingevuld worden.
5. Het lid scant zijn medisch attest in, slaat het op, op zijn/haar computer en hangt het aan de aangifte.
5. Het lid is verantwoordelijk dat zijn aangifte ingevuld wordt en samen met het medisch attest doorgemaild wordt naar verzekeringen@wandelsport.be
6. Enkele dagen na de aangifte krijgt het lid een mail van Ethias met een dossiernummer en verdere uitleg.
7. Onkosten moet het lid steeds eerst zelf betalen en nadien de bewijsstukken (facturen, overzicht mutualiteit, rekening apotheker, enz) inscannen en doormailen naar Ethias.

Wat te doen bij een individuele wandeling :
1. Het slachtoffer vraagt een medisch attest aan de arts.
2. Verder dezelfde stappen als hierboven.

Wespelaarsebaan 35/001
3190 Boortmeerbeek